VOICE: Novi sunovrat gledanosti RTV-a

Pojedine emisije Prvog programa Televizije Vojvodine, posebno informativnog programa, doživljavaju dodatni strahoviti pad popularnosti, što potvrđuju i redovna istraživanja gledanosti. Ona pokazuju da emisije poput Dnevnika 1 gleda manje od dva procenta televizijskog auditorijuma u Vojvodini.

Podaci agencije AGB Nielsen Media Research od 18. oktobra pokazuju da je Dnevnik 1 gledalo 8.063 gledalaca, odnosno 1,9 odsto ukupnog auditorijuma. Veoma lošu gledanost imao je i Vojvođanski dnevnik sa 7.591 gledaocem i udelom gledanosti od 1,1 odsto, dok najlošije podatke gledanosti beleži emisija Novosadske razglednice sa 4.464 gledalaca i udelom gledanosti od 0,81 odsto. Ozbiljniji auditorijum 18. oktobra imala je emisija Agrodnevnik sa 25.125 gledalaca, što čini 6,41 odsto gledalaca koji su u tom terminu bili uz tv prijemnike u Vojvodini.

Pre samo nekoliko meseci, preciznije 2. aprila 2017. Dnevnik 1 pratilo je 17.363 gledalaca. Ako se ovaj podatak uporedi sa gledanošću iste emisije 24. aprila 2016, dakle pre velikih političkih čistki na pokrajinskom javnom medijskom servisu, kada je Dnevnik 1 imao 45.251 gledaoca, svima je jasno da RTV potpuno izgubio medijski uticaj koji je ranije imao. Podsećanja radi, jedan od navodno glavnih razloga za prošlogodišnje smene u RTV-u bio je – pad gledanosti!?

Direktor od javnosti krije biografiju glavnog urednika

Istovremeno, kabinet generalnog direktora RTV-a odbio je da Vojvođanskom istraživačko-analitičkom centru dostavi biografiju glavnog i odgovornog urednika Prvog programa televizije Nenada Ćaćića.VOICE je taj zahtev uputio 29. septembra, smatrajući da bi javnost morala da zna biografiju novog rukovodioca pokrajinskog javnog servisa.

U dopisu od 13. oktobra Miodrag Koprivicaje naveo da je zahtev VOICE-a odbijen jer je navodno reč o ponovljenom zahtevu za istim, već dobijenim informacijama. U tom smislu Koprivica je mislio na radne biografije učesnika konkursa za glavnog i odgovornog urednika Prvog programa televizije, koje nam RTV jeste dostavio, ali u kojima su do te mere zaštićeni podaci o ličnosti da su one potpuno neupotrebljive.

„Zahtev je odbijen iz razloga što tražilac traži informacije koje je već dobio, jer je već dobio biografije svih učesnika konkursa, pa samim tim i biografiju Nenada Ćaćića. Za odlučivanje po ovom zahtevu nije od značaja pitanje da li je tražilac informacije po ranijem zahtevu zadovoljan obimom zaštićenih podataka u dostavljenim dokumentima, već je od značaja da je tražilac informacija već dobio tu informaciju“, doslovce je napisao Koprivica u obrazloženju odluke da VOICE-u uskrati za tražene informacije. VOICE se ponovo žalio Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti i taj postupak je u toku.

Osim što je RTV u prvom odgovoru koji smo dobili 6. septembra anonimizirao (izbrisao) imena i prezimena svih šest kandidata i lične podatke, anonimizirani su i najvažniji podaci o njihovom prethodnom radnom iskustvu, stečenom obrazovanju, pa čak i nazivi novinarskih nagrada koje su tokom karijere dobili, te su ti „podaci“ praktično neupotrebljivi.  I taj odgovor smo dobili tek nakon druge žalbe Povereniku.

Svoj komentar o anonimiziranim podacima dao je i poverenik Rodoljub Šabić 13. septembra na svom nalogu na Tviteru, kada je prokomentarisao da pokrajinski javni medijski servis građanima „dugim crnim mrljama čini dostupnim biografije kandidata za glavnog i odgovornog urednika“.

„Obrazovanje… duga crna mrlja! I dalje uglavnom mrlje. Javni servis ovako javnosti ‘čini dostupnim’ biografije kandidata za glavnog urednika?!“, napisao je poverenik u tvitu koji je prokomentarisao veliki broj njegovih pratilaca.

Ovo nije prvi put da rukovodstvo pokrajinskog javnog servisa maksimalno odugovlači sa dostavljanjem informacija od javnog značaja. Kada je u maju mesecu prošle godine RTV raspisao konkurs za programskog direktora i glavnog i odgovornog urednika Prvog programa televizije (koji je odlukom Upravnog odbora u maju ove godine poništen), VOICE je čekao skoro godinu dana da dobije biografije svih kandidata, i to uz intervencije Poverenika.

I pored kašnjenja od skoro godinu dana, tom prilikom RTV je anonimizirao samo lične podatke kandidata, ali ne i delove biografija koji se odnose na njihovo radno iskustvo i stečeno obrazovanje.

Glavni urednik ne dolazi na kolegijume, direktor preti

U međuvremenu, novoizabrani glavni i odgovorni urednik Prvog programa Radio-televizije Vojvodina zbog sukoba sa novoizabranom direktorkom programa RTV prestao je da posećuje kolegijume koje ona organizuje, što je izazvalo burnu reakciju generalnog direktora.

Kako je VOICE saznao od više nezavisnih izvora u RTV-u, Ćaćić nedeljama ne posećuje najznačajniji kolegijum u pokrajinskom javnom medijskom servisu na kome se analizira program i dogovaraju predstojeći programski sadržaji. „Izostanak prvog čoveka televizije veoma je neozbiljan i dovodi ostale učesnike sasastanka do zaključka da je Prvi program televizije iznad svih i da Ćaćić ne želi da sarađuje sa ostalim kolegama“, rekao je za VOICE jedan od redovnih učesnika kolegijuma.

Kako VOICE saznaje, Koprivica je zbog toga uputio pismo u kom je upozorio sve direktore, urednike i rukovodioce koji sazivaju kolegijume da ih moraju pripremiti tako da oni budu efikasni i predstavljati radni dogovor, čime se potvrđuje njihova svrha. Upozorio je i da je timski rad koji se ostvaruje kroz ovu vrstu kolektivne koordinacije regulisan Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji.

„U poslednje vreme prisutno je odsustvo kolektivnog rada i dogovaranja. Kuće kao što je RTV ne mogu funkcionisati ukoliko ne postoji timski rad i konkretan i profesionalan dogovor“, napisao je Koprivica u pismu u koje je VOICE imao uvid.

„U tom smislu, prisustvovanje kolegijumima je radna obaveza i ne može biti zavisno od volje bilo kog pojedinca. Konstantno odsustvo pojedinih radnika sa raznih vidova kolektivnog dogovaranja tretiraće se kao povreda radne obaveze i biće sankcionisano“, upozorio je Koprivica u pismu.

Pismo istog sadržaja Miodrag Koprivica je poslao i direktorki programa RTV-a Sonji Kokotović, direktorima poslovnih jedinica, glavnim i odgovornim urednicima svih sedam medija unutar RTV-a, odgovornim urednicima, rukovodiocima sektora, odeljenja i drugih organizacionih celina.

Primedbe na rad Nenada Ćaćića sve su učestalije jer se navodno neprimereno ponaša prema zaposlenima, a navodno je i u sukobu sa direktorkom programa Sonjom Kokotović. Inače, kolegijum programskog direktora je ujedno najvažniji kolegijum u radnoj nedelji i na njega dolaze rukovodioci svih sedam medija koji posluju unutar RTV-a.

Ćaćić, o kome je VOICE ranije pisao, javnosti je poznat kao višegodišnji dopisnik Tanjuga iz Novog Sada, a na RTV-u je zaposlen u aprilu ove godine, kada je imenovan za pomoćnika urednika u Informativnom programu Prvog programa televizije, što u tom trenutku nije označilo i njegov kraj angažmana u agenciji Tanjug, za koji je nastavio povremeno da izveštava, jer mu je dozvolu za to dao upravo generalni direktor.

Iako nikada ranije nije radio na televiziji, Ćaćiću su davane najveće šanse na konkursu za glavnog i odgovornog urednika jer ga je navodno protežirao kabinet novosadskog gradonačelnika.

Najvažniji uslovi na konkursu za glavnog i odgovornog urednika RTV bili su visoka stručna sprema kandidata, najmanje pet godina iskustva na uredničkim ili složenim novinarskim poslovima, znanje jednog svetskog jezika, poznavanje tehnologije proizvodnje i emitovanja radijskih odnosno televizijskih programa i profesionalne sposobnosti iskazane u dosadašnjem radu.

Uslovi su bili i da kandidat nije nosilac javne funkcije ni funkcije u političkoj stranci i da ne uživa imunitet od odgovornosti. Nijedan od kandidata koji je učestvovao na konkursu nije se žaliona odluku o izboru Nenada Ćaćića.

Na kraju, Upravni odbor RTV-a je na predlog generalnog direktora Miodraga Koprivice na to mesto imenovao Nenada Ćaćića. Indikativno je pitanje zbog čega je RTV ovoga puta biografije kandidata načinio neprepoznatljivim i da li nešto pokušava da sakrije od javnosti, posebno u slučaju Nenada Ćaćića. A da li će javnost u slučaju RTV-a ponovo čekati godinu dana da sazna radne biografije kandidata za glavnog i odgovornog urednika televizije, ostaje da se vidi po okončanju novog žalbenog postupka.

Izvor: VOICE

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s